تبلیغات
بلاگفا - اطراف کاندیداها چه خبر است؟!
بلاگفا

آرشیو

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

اطراف کاندیداها چه خبر است؟!


می توان گفت هنوز اصولگرایانِ حاضر در عرصه ی انتخابات و جریان های همسویشان به مدل اصولگرایی مطابق منویات مقام معظم رهبری نرسیده اند و تا رسیدن به کوهپایه های آن قله رفیع، سال ها فاصله دارند.

 با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و آزمون و خطای نامزدهای این دوره و به عبارتی بهتر عیارسنجی از میزان مقبولیّت این نامزدها، کم و بیش فضای رغبت ها و تمایلات سیاسی به سوی هر کدام از جریان های حاضر بیشتر مشهود می گردد .
نکته جالب تکلیف اصلاح است که در این دوره واضح تر از اصولگرایان در آیینه نقد به نظر می رسد، چه آنکه شاید غرضی وزیر مسبوق آیت الله بازنشسته مجمع، خود نیز هنوز متعجب از احراز صلاحیت و قرار گرفتن در میان 8 چهره تائید شده، باشد و میان عارف و روحانیِ سن و سال دار جدای از تفاوت آشکار گفتمانی، رقابت پر نفسی بر سر جلب نظر پایانی هاشمی به عنوان مهره ی اصلی اصلاحات در جریان است .
اما از اردوگاه چپ ها که تنها به تئوری حیات سیاسی رهبران شکست خورده خود فکر می کنند بگذریم، در اردوگاه اصولگرایان؛ اما آشفتگی بر سر کسب مهر تائید مقبولیت مردمی به خوبی مشهود به نظر می آید. چه آنکه می توان گفت هنوز اصولگرایان حاضر در عرصه ی انتخابات و جریان های همسویشان به مدل اصولگرایی مطابق منویات مقام معظم رهبری نرسیده اند و تا رسیدن به کوهپایه های آن قله رفیع سال ها فاصله دارند. فی المثال ائتلاف 1 +2 که هر روز نشانه های خود خوانی و عدم پایبندی اعضایش به توافقات اولیه ی ائتلاف بیش از پیش در آن آشکار می گردد که اگر این اعتلاف را مصداق مدل اصولگرایی بگیریم آنگاه باید ذره بین پر دقتی برداریم و میان اصول اصولگرایی حقیقی و یا اصول نامزدهای حاضر در این ائتلاف به دنبال پرتغال فروش باشیم.
دیگر سخن آنکه با اعلام کاندیداتوری و حضور در صحنه ی دکتر جلیلی که به نظر باعث دمیده شدن روح تازه ای از وحدت میان جریانات ارزشی و علاقه مند به آینده ایران اسلامی گردید، کم کم بدنه ی نیروهای ارزشی سعی در نزدیک نمودن پیکره ی خود به جریان حامی جلیلی نموده و توافقات قابل ملاحظه ای در حمایت از وی میان آنان پدید آمد و با این احتساب قابل پیش بینی است که رای نیروهای ارزشی و حامیان گفتمان انقلابی سوم تیر 84 که در آن وحدت کلمه میان فرزندان ارزشی امامِ امت شاخص بود سبد رای جلیلی را برای آرامش خود برگزیند.
از این نکته نیز نباید گذشت که کناره گیری لنکرانی و ترجیح اخلاق و محترم شمردن تقوای سیاسی وی، کمک شایانی به تجمیع و وحدت نیروهای ارزشی در عرصه ی انتخابات نمود و نقشی محوری در این عرصه بازی کرد . 
اما راه صحیح آن است که به فرموده ی مقام معظم رهبری برای انتخاب کاندیدای اصلح به وظیفه ی خطیر او که در کلام مبارک رهبر فرزانه ی انقلاب در جمع زائران و مجاوران حرم قدس رضوی در فروردین 92 ایراد شد به خوبی نگریست و بیش از پیش آن را سرلوحه مقرر داشت.
آنجا که رهبر معظم انقلاب غنای منتخب ملت از نقاط قوت رئیس جمهور فعلی و تهی بودن از نقاط ضعف او را از اصلی ترین شرایط انتخاب فرد اصلح حاضر در جریان انتخاب قلمداد نمودند .
شاید برخی بی تدبیری ها و بی سلیقگی ها در ستادهای مردمی حامی دکتر جلیلی آنچنان مشهود باشد که نیاز به توضیح بیشتر آن و چانه زنی در خصوص آن به گزاف بردن زمان است؛ اما فی المثال می توان به انتخاب دکتر باقری معاون دیپلماتیک دبیر شورا به سمت مسئول ستاد تبلیغاتی دکتر سعید محجوب اشاره کرد. 
گرچه شخصیت مؤمن و محجوب دکتر باقری جوان و متانت و انقلابی بودن وی بر دلسوزان نظام یقیناً پوشیده نیست؛ اما انتخاب او به عنوان رئیس ستاد تبلیغاتی دکتر جلیلی را شاید بتوان تا حدود زیادی به پای بی سلیقگی مشاوران دکتر جلیلی گذاشت. چرا که شایسته نیست ستادهای ایشان فضایی امنیتی و داخل در مذاکرات بین المللی باشد و معمولاً میان نامزدهای انتخابات، انتخاب رئیس ستاد تبلیغات اهمیت انتخاب معاون اول دولت را دارد و گاهاً دیده می شود که مسئولین ستادهای تبلیغاتی کاندیداها از میان افراد پرتجربه و ترجیحاً دارای پایگاه مردمی انتخاب می شوند. 
همچنین از استان ها نیز خبرهای خوبی در خصوص تشکیل ستادهای مردمی به گوش نمی رسد و نیروهای ارزشی علاقه مند به فعالیت، دچار نوعی سردرگمی و ابهامات کار اولیه ی اجرای تبلیغات می باشند، امری که باقری بیش از هر چیز در این روزها باید نگران آن بوده باشد و برایش برنامه جریان ساز بچیند .
دیگر سخن نیز کمی شباهت ستادهای مردِ مقاوم هسته ای با ستادهای تبلیغی احمدی نژاد 84 و 88 است که یقیناً تفاوت های محسوس و غیر قابل انکاری با ستادهای مردمی 84 داشت، می باشد . 
در انتخابات 84 تنها گفتمان احمدی نژاد بود که محور تصمیمات و فعالیت های انتخاباتی تا رسیدن به زمان اعلام نتایج بود و شاید از میان طرفداران احمدی نژاد (به اعتراف خودشان) هیچ گاه کسی حتی احتمال آن را نمی داد که جنگ میان هاشمی و احمدی نژاد را گفتمان احمدی نژاد برنده شود. در 88 اما موضوع کاملاً متفاوت بود، احمدی نژاد رئیس جمهور بود و نزدیک به رای آوردن، آنجا بود که میان مدیران استان ها برای اخذ نمایندگی ستاد رئیس جمهور حتی تنش هایی نیز در جریان بود. در برخی استان ها تعداد ستادهای مردمی زیاد تر از ستاد مرکزی گشت و هر کدام نیز حرف خود را در آن عرصه می زدند . به هر حال و ناگزیر بوی کباب می آمد از آن قائله ی رنگارنگ ...
یا شاید به راحتی بتوان حضور حسینی وزیر فرهنگ دولت احمدی نژاد را در اولین جلسه ی تبلیغاتی دکتر، علاقه مندی وی و معاونانش به جلیلی دانست؛ اما شاید حاشیه ی حضور وزیر ناکارآمد فرهنگ در دولتی که رئیسش کم و بیش به فرهنگی لیبرالیستی متمایل بود، توانست ذهن بسیاری از مخاطبان را به ابهام و چرایی نزدیک سازد. به هر حال حسینی در میان اندیشه های احمدی نژاد و مشایی در مدیریت فرهنگی کشور غوطه ور بوده و جدای از کارنامه ی غیر قابل قبول خود در وزارت فرهنگ، لقب همراهی با رهبران جریان انحراف را به دوش می کشد که یقیناً نیاز به برائت دارد.
در هر حال اعضای ستاد جلیلی اگر به آن متمایلند که نقاط ضعف رئیس جمهور فعلی را نداشته باشند، باید به خوبی و با آرامش، خود را از حاشیه هایی همچون حضور وزیر فرهنگ احمدی نژاد در ستادهای تبلیغی جلیلی، بری سازند تا ابهاماتی که اکنون نیز دهان به دهان می چرخد حاشیه های کم بها دور جلیلی را بیشتر نسازد. 
به راستی بوی کباب بلند شده ... ختم به خیر انشاءالله .

richardchrabaszcz.hatenablog.com
دوشنبه 9 مرداد 1396 01:29 ق.ظ
I couldn't refrain from commenting. Exceptionally well written!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : سرویس بلاگفا

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان

پایگاه اینترنتی دیده بان نیوز
من یك یهودی ام . . .; نشریه الكترونیكی منشور
نشریه الكترونیكی طریق
باران های سمی !